Inglot Benelux maakt gebruik van Cookies om uw webervaring te verbeteren. We gaan er derhalve vanuit dat u hiermee akkoord gaat. close

Verificatie

Al geregistreerd?

Wachtwoord vergeten?

Maak een account aan

Voer emailadres in om account te creëren

Retourneren & ruilen


Je hebt het recht om voor jouw bestelling - tot 14 (kalender)dagen na ontvangst - een retouraanvraag te doen. Na het indienen van de retouraanvraag, heb je nogmaals 14 dagen om het product naar ons terug te sturen. Volg hiervoor onderstaande stappen.


Helaas is/zijn (een aantal) product(en) beschadigd aangekomen, wat nu?

Wanneer één of meer producten beschadigd of helemaal stuk is/zijn, kun je contact opnemen met onze klantenservice, dan zorgen wij voor een passende oplossing!



Ik heb een verkeerd product ontvangen/ verkeerde aantallen ontvangen, wat nu?

Bij verkeerd geleverde producten of onjuiste aantallen kun je jouw bestelling kosteloos retourneren. Mits je binnen 48 uur na levering van jouw pakket contact opneemt met onze klantenservice.

Bij het ontvangen van onjuiste aantallen zullen wij de producten kosteloos nasturen mits je binnen 48 uur na levering van jouw pakket contact opneemt met onze klantenservice.


Ik wil een product dat ik besteld heb retourneren, kan dat?

Als de online bestelde producten niet aan jouw verwachtingen voldoen (m.u.v. beschadigingen of verkeerd geleverde artikelen), of je hebt per ongeluk een verkeerd product besteld, dan kun je de bestelling retourneren. Echter, voor het retourneren van cosmeticaproducten gelden wel een tweetal regels:

  1. Cosmeticaproducten zijn zogenaamde hygiëneproducten en mogen alleen geretourneerd worden als ze ongeopend en ongebruikt zijn;
  2. Je kunt een product terugzenden als je binnen 14 dagen na ontvangst een retouraanvraag hebt gedaan.
  3. Verzendkosten zijn voor eigen rekening.



Ik heb mijn bestelling geplaatst met een account. Hoe doe ik een retouraanvraag?

  1. Klik in jouw account op het kopje "Bestelhistorie & details". Er verschijnt een overzicht met al jouw geplaatste bestellingen;
  2. Klik op de grijze knop "details" van de bestelling die je (gedeeltelijk) wilt retourneren;
  3. Scroll naar beneden - totdat je jouw besteloverzicht ziet - en selecteer hier het product dat je wilt retourneren;
  4. Geef - in het witte vlak onder de kop "ARTIKELEN RETOUR" - een geldige reden op waarom je het artikel terug wilt sturen;
  5. Klik vervolgens op de grijze knop met "maak een retouraanvraag".

Jouw aanvraag wordt door Inglot Benelux behandeld. Zodra jouw retouraanvraag is goedgekeurd, ontvang je hierover een e-mail.



Ik heb een bestelling geplaatst als 'gast'. Hoe doe ik een retouraanvraag?

Indien je een bestelling hebt geplaatst met een gastaccount (afrekenen zonder account) en een artikel wilt retourneren, moet je jouw gegevens eerst omzetten naar een klantenaccount. Dit doe je als volgt:

  1. Ga naar de pagina volg mijn bestelling;
  2. Vul jouw bestelgegevens in. Het is belangrijk dat je precies invoert wat op jouw factuur vermeld staat;
  3. Vul in het eerste vak jouw ordernummer in, deze staat rechts bovenaan op je factuur;
  4. Vul in het tweede vak jouw e-mailadres in;
  5. Klik op 'Versturen';
  6. Er verschijnt een besteloverzicht. Scroll helemaal naar beneden en creëer een wachtwoord om een klantenaccount aan te maken;
  7. Wanneer jouw klantenaccount is aangemaakt, zul je een mailtje krijgen ter bevestiging.

Om een retouraanvraag te kunnen doen, volg je de stappen die hierboven staan beschreven bij "Ik heb mijn bestelling geplaatst met een account. Hoe doe ik een retouraanvraag?"

Jouw aanvraag wordt door Inglot Benelux behandeld. Zodra jouw retouraanvraag is goedgekeurd, ontvang je hierover een e-mail.



Jouw retourzending volgen

Op het moment dat je een retouraanvraag bij ons hebt ingediend, kun je de status terugvinden in jouw account onder de knop "Mijn retouren".

  • De status "Retourzending aangevraagd" betekent dat wij jouw aanvraag in goede orde ontvangen hebben.
  • De status "Wacht op retourzending" betekent dat wij jouw aanvraag hebben goedgekeurd. Rechts kun je je retourbon uitprinten. Vergeet deze retourbon niet mee te sturen met de retourzending! We wachten totdat we jouw pakketje hebben ontvangen.
  • De status "Retourzending ontvangen" betekent dat we jouw pakket ontvangen hebben. Ons team zal controleren of het product nog in ongeopende en ongebruikte staat verkeert, inclusief de originele verpakking.
  • De status "Retourzending goedgekeurd" betekent dat we jouw geretourneerde product in goede staat ontvangen hebben. Via een aparte e-mail zullen we jou een creditnota versturen, welke je ook terug kunt vinden in jouw account onder de knop "Mijn creditnota's". We zullen het aankoopbedrag (exclusief verzendkosten) binnen 14 dagen terugstorten op jouw rekening.
  • De status "Retourzending afgekeurd" betekent dat we jouw geretourneerde product niet terug kunnen nemen. Wij controleren het geretourneerde artikel zorgvuldig op beschadigingen en/of gebruikerssporen. Indien deze aanwezig zijn, kunnen wij het aankoopbedrag niet terugstorten op jouw rekening. Wil je het beschadigde of gebruikte artikel graag terug? Dan kan dit tegen vergoeding van verzend- en handelingskosten.



Kan ik een artikel ruilen voor een ander product of een andere kleur?

Wij ruilen geen aankopen om voor andere artikelen en/of kleurnummers dan jouw origineel bestelde item(s). Wil je liever een compleet ander product of kleurnummer ontvangen, dan zul je jouw aankoop retour moeten sturen en de gewenste producten opnieuw moeten bestellen in de webshop. Dit is echter alleen mogelijk wanneer de producten ongebruikt en ongeopend zijn. De retourkosten zijn voor eigen rekening. Wanneer jouw retourzending is goedgekeurd, zullen wij overgaan tot terugbetaling van jouw aankoopbedrag, exclusief verzendkosten. 


Wie betaalt de verzendkosten wanneer ik een product retourneer?

Wanneer je iets wilt terugsturen omdat het niet aan jouw verwachtingen voldoet, zijn de verzendkosten voor eigen rekening. Gemaakte verzendkosten vallen namelijk niet onder het herroepingsrecht. Het retourneren van verkeerd geleverde producten of producten waar iets mis mee is kunnen kosteloos worden geretourneerd. Inglot Benelux is niet aansprakelijk voor beschadigde of zoek geraakte retourzendingen.

Retourneren via PostNL duurt 1-3 werkdagen.